اصلی ترین دلایل خرابی تلویزیون:

ما شما را در یافتن پاسخ پرسش هایتان، همراهی میکنیم.

اصلی ترین دلایل خرابی تلویزیون:

۳ بازديد

اگرچه هزینه ها کاهش یافته است، اما تلویزیون ها هنوز ظریف هستند و تعویض مداوم آنها از نظر اقتصادی امکان پذیر نیست. و از آنجایی که یکی از پرکاربردترین وسایل الکترونیکی در اکثر خانواده ها است، احتمال شکستن آن بیشتر است.

موارد زیر برخی از مشکلات رایج تلویزیون شما هستند:

  1. چراغ پاور چشمک می زند، اما تلویزیون روشن نمی شود

وقتی این اتفاق می‌افتد، به این معنی است که یک مشکل اتصال الکتریکی وجود دارد که تنظیمات خود عیب‌یابی تلویزیون شما را شناسایی کرده است.

به طور کلی این موضوع نیاز به توجه متخصص دارد. با این حال، ممکن است سعی کنید کابل برق را از واحد برق جدا کرده و پس از چند دقیقه دوباره وصل کنید. اگر مشکل اتصال برق موقتی یا یک مشکل ساده انتقال برق باشد، این باید کار کند. اگر تلویزیون شما هنوز پاسخ نمی دهد، با تکنسین خود تماس بگیرید.

  1. شما می توانید صدا را بشنوید اما چیزی را ببینید

اگر تلویزیون شما عادی به نظر می رسد، اما صفحه سیاه است، احتمالاً سیستم نور پس زمینه مقصر است. مشکل نور پس زمینه معمولا توسط یک متخصص بررسی می شود. با این حال، سیاه بودن صفحه نمایش ممکن است به این معنی باشد که پنل LCD (نمایشگر کریستال مایع) ایراد دارد و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

اگر صفحه نمایش کاملاً سیاه باشد معمولاً تعویض ال سی دی لازم است. اگر برخی از بخش‌های بصری قابل مشاهده است، نور پس‌زمینه است، به این معنی که امید دارید یا ال سی دی نیازی به تعویض ندارد. متخصص خدمات به جای آن برد اینورتر نور پس زمینه را عوض می کند.

  1. خطوط عمودی متعدد

اگر خطوط عمودی متعددی روی صفحه تلویزیون شما دیده می‌شود، ممکن است نشانه‌ای از پیری پنل LCD باشد و نیاز به تعویض فوری دارد. تعویض ال سی دی هزینه بزرگی است و معمولاً توصیه می شود به جای تعویض ال سی دی یک تلویزیون جدید بخرید.

  1. خطوط عنکبوتی

خطوط متعددی که از یک نقطه از صفحه نمایش تابش می کنند و هر بار که تلویزیون را روشن می کنید به نظر می رسد پخش می شوند، نشان دهنده تماس فیزیکی چیزی یا شخصی با تلویزیون شما است که باعث شکستن شیشه داخلی شده است. این مشکل نیز قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض پنل دارد.

  1. تلویزیون تصویر دارد اما صدا ندارد

این برعکس مشکلی است که در بالا ذکر شد. هنگامی که تصویر قابل مشاهده است، اما صدا ناموفق است، یک یا چند مورد می تواند علت(ها) باشد. اکثر مردم به راحتی تقصیر را به گردن بلندگوها می اندازند که قابل درک است. اما قبل از انجام این کار، بررسی کنید که آیا صدای تلویزیون کم است یا خاموش است.

در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد که باید بررسی کنید:

بررسی کنید که آیا هدفونی به پشت تلویزیون متصل است یا خیر.

اگر سیستم صدای فراگیر یا گیرنده ای به تلویزیون خود وصل کرده اید، روشن بودن آن را بررسی کنید. اگر روشن نیست، آن را روشن کنید زیرا تلویزیون شما در صورت خاموش شدن صدایی تولید نمی کند.

مطمئن شوید که همه کابل ها به درستی وصل شده اند.

کانال های دیگر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مشکلات صدا مربوط به کانال خاصی نیست.

اگر مشکل صدا همچنان وجود دارد، به احتمال زیاد برد مدار خراب شده است. اگر برد خوب باشد، ممکن است سخت افزار بلندگو دچار مشکل شده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.